KOMUNIKAT TECHNICZNY NR1
Dotyczący tras zawodów
Maratonu na Orientację KIWON 2024
Mistrzostwa Polski PMnO
Informacje ogólne
W tym roku trasa TP 50 przybierze formę podobną do tej z lat 2022-2023, która spotkała się z uznaniem większości uczestników 🙂
O godzinie 7:00 rano w sobotę 5 października w Szkole Podstawowej w Lipinkach (baza) odbędzie się odprawa techniczna trasy TP 50. Następnie o godz. 7:20 uczestnicy biegu zostaną z bazy autokarem przewiezieni na miejsce startu, skąd wyruszą na trasę. Meta biegu jest zlokalizowana w Szkole Podstawowej w Lipinkach. UWAGA – MIEJSCE STARTU I METY SĄ RÓŻNE, DZIELI JE OKOŁO 25 KM W LINII PROSTEJ!!! Prosimy punktualne przybycie do bazy na godz. 7:00 – spóźnienie na autokar powoduje, że nie będziemy mogli Was dostarczyć na start i będziecie musieli się tam dostać we własnym zakresie.
Start trasy pieszej TP 50 o godz. 8:00.
Trasa w części biegowa, w wielu miejscach bardziej marszowa. W tym roku względem lat poprzednich jest więcej obszarów leśnych i punktów w rozwidleniach strumieni. Mniej jest natomiast otwartych przestrzeni. Teren urozmaicony, po trasie wzgórza przekraczające 600 m npm, sporo miejsc widokowych. Zabierzemy Was w serce Beskidu Niskiego, gdzie nie byliście z nami od 2018 roku J.Pokażemy również nowości w okolicy J Patrząc na edycje z lat poprzednich trasa będzie bardziej urozmaicona, dzika i trochę trudniejsza niż przeciętnie (więcej przewyższeń). Jednak bez przesady, zachowamy poziom dobrej zabawy, nie morderczej walki o przetrwanie J
W obrębie przebiegu trasy właściwie brak sklepów przy optymalnym wariancie biegowym. Wymagane własne zaopatrzenie.
Trasa TP 25 w formule bez zmian – scorelauf, start i meta w Szkole Podstawowej w Lipinkach. 09:10 odprawa techniczna trasy TP25, wydawanie map. 09:30 start trasy TP25. Trasa będzie zlokalizowana na terenie Pogórza Karpackiego.Dominuja otwarte przestrzenie, trasa biegowa.
Trasa TP 10 w formule odpowiadającej TP 25, tyle, że krótszaJ Otwarte przestrzenie i jeden kompleks leśny.
Teren TR50 i TR100: lasy i łąki górskie, liczne potoki, gęsta sieć dróg leśnych oraz asfaltowych, częściowo tereny zabudowane – małe, dawne miejscowości. Pojedyncze sklepy spożywcze, w których można się zaopatrzyć. Na trasach, bez względu na warianty, wiele zabytkowych obiektów oraz piękne widoki:)
Trasa TR50: pętla (start i meta w tym samym miejscu – szkoła w Lipinkach); 18 punktów kontrolnych; 1 punkt kontrolny jest punktem odżywczym; dowolna kolejność zaliczania PK. Na mapie 1 rozświetlenie typu „lidar” (nachylenie). Na PK będą lampiony przestrzenne oznaczone numerami PK, ewentualne zaliczenie wybranych PK na podstawie zdjęcia będzie ogłoszone w ostatnim komunikacie technicznym oraz na odprawie przedstartowej. Parametry trasy w wariancie budowniczego: dystans 58,8km; przewyższenie (suma podjazdów) 1180m; nawierzchniaok. 45% asfalt, reszta to drogi szutrowe i leśne.Punkty w większości umieszczone na obiektach takich jak cmentarze, mostki, punkty widokowe.Tylko jeden lampion zlokalizowany maks. kilkadziesiąt metrów od ścieżki, zgodnie z zasadą rowerowej dostępności PK, pozostałe – z dojazdem. Zalecany rower: MTB, ewentualnie gravel aczkolwiek miejscami – ze względu na nawierzchnię – może być to średnio przyjemne;)
Trasa TR100: pętla (start i meta w tym samym miejscu – szkoła w Lipinkach); 32 punkty kontrolne; 2 punkty kontrolne są jednocześnie punktami odżywczymi; dowolna kolejność zaliczania PK. Na mapie 3 rozświetlenia typu „lidar” (nachylenie). Na PK będą lampiony przestrzenne oznaczone numerami PK, ewentualne zaliczenie wybranych PK na podstawie zdjęcia będzie ogłoszone w ostatnim komunikacie technicznym oraz na odprawie przedstartowej. Parametry trasy w wariancie budowniczego: 113km; przewyższenie (suma podjazdów) 2320m; nawierzchnia 35-40% asfalt, reszta to drogi szutrowe i leśne. Punkty w większości umieszczone na obiektach takich jak cmentarze, mostki, punkty widokowe. Tylko 2 PK zlokalizowane maks. Kilkadziesiąt metrów od ścieżki, zgodnie z zasadą rowerowej dostępności PK, pozostałe – z dojazdem. Na trasie mogą wystąpić pojedyncze, bardzo krótkie odcinki, wymagające prowadzenia roweru. Zalecany rower: MTB, ewentualnie gravel aczkolwiek oznacza to miejscami znacznie dłuższe warianty objazdowe, lub konieczność prowadzenia roweru.
Dojazd.
Baza biegu zlokalizowana będzie w Szkole Podstawowej w Lipinkach – sala gimnastyczna, od południa (na tyłach szkoły- mapa). Lipinki 48. 38-305 Lipinki(gmina Lipinki, województwo małopolskie) – to samo miejsce co w 2021, 2022 i 2023 roku.
Szkoła, nocleg
Szkoła jest na bieżąco użytkowana.
Prysznice są, analogicznie ciepła woda. Tak jak w latach poprzednich – miejsce jest Wam dobrze znane i mam nadzieję – lubiane.
Przed szkołą jest parking. Parkingi są również w okolicy do 100 m od szkoły – pod kościołem oraz Urzędem Gminy w Lipinkach. Prosimy o parkowanie w miejscach do tego wyznaczonych.
Zapisy rozpoczynamy od 5:00 rano w sobotę, kończymy o godz. 7:00, ale gdyby ktoś z dalszych części naszego kraju miał dojechać wcześniej, to również mu otworzymy J.W razie problemów z wejściem na teren szkoły, prosimy o kontakt z sędzią głownym – 792001291. Z racji, iż obsługa rajdu/bazy w weekend rajdu przeważnie długo nie sypia, prosimy o wyrozumiałość i nienadużywanie pory nocnej. Jeżeli macie nieopłacone wpisowe, prosimy o płatność w bazie rajdu gotówką. Zachęcamy osoby, które mają możliwość odebrać pakiet wcześniej, w piątek w godzinach 19-22.00. Unikniemy przed startowego chaosu 😉
W tym roku mamy możliwość zaoferowania noclegu w warunkach turystycznych. Chętnych wraz ze swoim akcesoriami do spania (karimata, śpiwór) zapraszamy do bazy w piątek od godz. 19:00.
UWAGA: w bazie obowiązuje całkowity zakaz wprowadzania rowerów do budynku. Na noc rowery będzie można zostawić na zamykanym terenie boiska. Dla bezpieczeństwa, bardzo prosimy o zabranie zapięć rowerowych!
Mycie rowerów: prawdopodobnie nie będziemy mieć dostępnej myjki na terenie szkoły. Rowery będzie można umyć na ogólnodostępnej myjni samochodowej w pobliżu bazy.
Posiłek
Na terenie bazy Maratonu dostępna będzie kawa i herbata. Po biegu zapewniamy ciepły posiłek. W sobotę rano planujemy słodki poczęstunek dla Uczestników Maratonu. Zachęcamy do zabrania własnych kubków, sztućców etc. w celu zminimalizowania jednorazowych odpadów.
Woda, punkt odżywczy
Na trasie TP50 będzie zlokalizowany jeden punkt odżywczy z wodą pitną i przekąskami. Jego lokalizację wskażemy przy odprawie technicznej, w dniu startu. Jest on również oznaczony na mapie. Woda będzie dostępna w butelkach 5 l, więc prosimy, aby każdy zaopatrzył się w kubek, do którego będzie mógł przelać wodę. Na punkt odżywczy dostarczymy również słodkie przekąski, którymi doładujecie brakujące węglowodany. Punkt będzie działał w godzinach 10:00 -18:00.
Na trasie TP25 przewidujemy pozostawienie butelek z wodą w oznaczonym miejscu. Miejsce zostanie wskazane na odprawie technicznej trasy TP25
Mapa
W tym roku w zależności od trasy mapa będzie pochodziła z wydawnictwa Compass (1:50000) oraz z serwisu Geoportal (1:10000). Będą dwie mapy – jedna w skali 1:10000, aktualność na rok 1962 oraz druga w skali 1:50000, aktualność na rok bieżący w formacie A3. Baza biegu oznaczona jest trójkątem, punkty numerowane i zakreślone okręgami, w trzech dwóch kolorach. Kolor czerwony, zielony i niebieski.
Uczestnicy tras TP50 i TP25 dostaną dwie mapy, uczestnicy trasy TP 10 – jedną.
Uczestnicy poszczególnych tras zbierają punkty kontrolne oznaczone okręgami w następujących kolorach:
TP50 – kolor czerwony (jak co roku)
TP25 – kolor niebieski
TP10 – kolor zielony
Miejsce startu trasy TP oznaczone czerwonym kwadratem.
NAJWAŻANIEJSZE DLA TRASY TP 50! – WARUNKIEM UKOŃCZENIA TRASY TP 50 Z KOMPLETEM PUNKTÓW JEST:
– ZEBRANIE 4KONKRETNYCH PUNKTÓW KONTROLNYCH Z MAPY 1:10000, OZNCZONYCH CZERWONYMI OKRĘGAMI ORAZ 16 PUNKTÓW KONTROLNYCH Z MAPY 1:50000 SPOŚRÓD WSZYSTKICH PUNKTÓW, KTÓRYCH NA TEJ MAPIE JEST ŁĄCZNIE 20. TJ. DOPUSZCZALNE JEST POMINIĘCIE 4 PUNKTÓW KONTROLNYCH SPOŚRÓD WSZYSTKICH DOSTĘPNYCH NA MAPIE 1:50000. WYBÓR PUNKTÓW DO POMINIĘCIA ZALEŻY OD UZNANIA UCZESTNIKA.
NAJWAŻANIEJSZE DLA TRASY TP 25!!!! – WARUNKIEM UKOŃCZENIA TRASY TP 25 Z KOMPLETEM PUNKTÓW JEST:
– ZEBRANIE WSZYSTKICH (9)PUNKTÓW KONTROLNYCH Z MAPY 1:10000, ORAZ 4 KONKRETNYCH PUNKTÓW KONTROLNYCH Z MAPY 1:50000 OZNCZONYCH NIEBIESKIMI OKRĘGAMI.
NAJWAŻANIEJSZE DLA TRASY TP 10!
– WARUNKIEM UKOŃCZENIA TRASY TP10 Z KOMPLETEM PUNKTÓW JESTZEBRANIE WSZYSTKICH 9 PUNKTÓW KONTROLNYCH Z MAPY 1:10000
Impreza ma charakter scorelauf. Uczestnicy wybierają samodzielnie przebieg trasy. Koniecznym jest zebranie łącznie:
– 20 PK przy trasie TP50 (4 + 16)
– 13 PK przy trasie TP25 (9 + 4)
– 9 PK przy trasie TP10
Mapy dla tras rowerowych: mapa będzie pochodziła z wydawnictwa Compass, skala map 1:50000. Aktualizacja mapy: rok 2024. Dla trasy TR50: 1 arkusz A3, dla trasy TR100: 2 arkusze A3. Na mapach do wybranych PK będą umieszczone tzw. rozświetlenia lidarowe (nachylenie), dla 1 PK na TR50 oraz dla 3PK na TR100. Punkty kontrolne są oznaczone na mapach rowerowych fioletowymi okręgami.
Punkty kontrolne
Każdy z punktów kontrolnych oznaczony jest charakterystycznym trójwymiarowym lampionem w kolorze czerwono – białym z elementem odblaskowym. Dodaliśmy również taśmy odblaskowe które pomogą przy ewentualnej nawigacji nocnej. Przy każdym lampionie będzie zamieszczony perforator, którym przebijamy odpowiednie pola oznaczone numerami, na karcie startowej. W wypadku gdyby lampion skradziono, obowiązuje system fotograficznej dokumentacji obecności na punkcie. W takim przypadku, w celu „zaliczenia” punktu koniecznym jest zaprezentowanie fotografii przedstawiającej miejsce charakterystyczne, gdzie punkt kontrolny winien się znajdować oraz zawierać informację, że zdjęcie zrobiono w dniu biegu. Dokumentacja fotograficzna w takim przypadku jest indywidualnie weryfikowana przez Sędziego Głównego.
W przypadku powyższym, tj. braku lampionu lub perforatora, każdy z uczestników, który stwierdzi ten fakt jest zobowiązany powiadomić o nim sędziego głównego – nr. Tel 792001291, dla tras rowerowych: 783790505.
Lampiony rozmieszczone będą w miejscach charakterystycznych, chociaż poszukiwanie niektórych może zająć trochę czasu. Lampionów nie ukrywamy, ale staramy się żeby choć część z nich nie była zlokalizowana w miejscach oczywistych. Poszczególne punkty zostaną omówione na odprawie technicznej.
Apelujemy do uczestników o poszanowanie własności prywatnej i nieporuszanie się po terenie, który może zostać przez biegaczy zniszczony – pola rolne. Zakazane jest przechodzenie przez ogrodzenia, a tym bardziej niszczenie ich.
Uczestnicy obowiązani są do respektowania zakazu wchodzenia na teren oznaczony „zakaz wstępu” zarówno w przypadku obiektów publicznych jak i prywatnych.
Punkty oznaczone, jako „KIWON” nie są umieszczone bezpośrednio na Kiwonach, ale w odległości do 10 m od nich. Wskazane KIWONY są własnością prywatną, a zbliżanie się do nich bezpośrednio na odległość mniejszą niż kilka metrów jest zabronione i niebezpieczne. Organizator nie przewiduje punktów stowarzyszonych, przy czym może się zdarzyć, że punkt kontrolny z innej trasy jest umieszczony niedaleko poszukiwanego punktu (jednak na innych obiektach – koniecznie czytajcie opisy PK oraz sprawdzajcie numery przy lampionach!)
Rezygnacja w czasie biegu
Zawodnicy, którzy zrezygnują z uczestnictwa w biegu w pierwszej kolejności są ZOBOWIĄZANI powiadomić o tym organizatora telefonicznie. Przewidujemy możliwość zwiezienia Uczestników z trasy tylko w wyjątkowych wypadkach i w zależności od posiadanych pojazdów. Koszt to 30 zł od osoby. Wszyscy Uczestnicy, nawet rezygnujący w trakcie biegu i bez pełnej liczby punktów otrzymają medal za udział w biegu.
Drogi wojewódzkie nr 993 (Gorlice – Nowy Żmigród – Dukla) oraz 977 (Gorlice – Konieczna), są wykluczone z ruchu, tj. poruszanie się wzdłuż tych dróg jest zakazane dla uczestników biegu, pod rygorem natychmiastowej dyskwalifikacji. Zakaz nie dotyczy tras rowerowych. Drogi te można jedynie przekraczać oraz poruszać się wzdłuż nich po chodnikach, tj. w miejscach gdzie chodnik występuje. Z racji, że w większości przypadków chodniki są jedynie w miejscowościach, zakaz dotyczy większości tej drogi. W ternie zurbanizowanym organizator bezwzględnie zobowiązuje do korzystania z chodników, przejść dla pieszych oraz bezwzględnego przestrzegania zasad ruchu drogowego. Przypominamy o wyposażeniu obowiązkowym, w tym o konieczności posiadania przez uczestników biegu elementów odblaskowych. Złamanie powyższych zakazów przez Uczestnika biegu skutkuje natychmiastową dyskwalifikacją.
Klasyfikacja
O zajętym przez uczestnika miejscu decydować będzie:
- liczba przypisanych do danej trasy potwierdzonych punktów kontrolnych (PK) (dla trasy TP 50 od 0 do 20 PK – w zaliczenie więcej niż wymagane 20 PK nie przynosi dodatkowych korzyści w kwalifikacji, w takim przypadku uczestnik który zaliczy więcej niż 20 PK traktowany jest jakby zaliczył 20 PK).
- w przypadku potwierdzenia takiej samej ich liczby czas pokonania trasy
Przybycie na metę po godzinie jej zamknięcia (upływie limitu czasu) oznacza doliczanie punktów karnych w wymiarze 1 PK za każde rozpoczęte 10 min spóźnienia. W przypadku przybycia na metę później niż 30 minut od upływu limitu obowiązującego na danej trasie zawodnik będzie nieklasyfikowany.
Parametry tras:
Tp50
20 PK
Odległość azymutalna 36,5 km
Przewyższenia wg wariantu azymutalnego 1775 m
Odległość wg wariantu optymalnego po mapie – 51,8 km .
Przewyższenia – ok. 1850 m
Tp 25
13pk
Odległość azymutalna – 18,7km
Przewyższenia wg wariantu azymutalnego 660 m
Odległość wg wariantu optymalnego po mapie –24,5 km
Przewyższenia wg wariantu optymalnego po mapie 710 m
Tp 10
9pk
Odległość azymutalna – 7,3km
Przewyższenia wg wariantu azymutalnego 200 m
Odległość wg wariantu optymalnego po mapie – 8,9 km
Przewyższenia wg wariantu optymalnego po mapie 215 m
Przedmioty komunikat techniczny stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu i jest jego integralną częścią.
Tomasz Duda
Sędzia główny/ Koordynator
Najnowsze komentarze