KOMUNIKAT TECHNICZNY NR1
Maratonu na Orientację KIWON 2023
Informacje ogólne
W tym roku trasa TP 50 przybierze nieco inną formę niż w latach 2017-2021, a podobną do tej z poprzedniego roku J
O godzinie 7:00 rano w sobotę 7 października w Szkole Podstawowej w Lipinkach (baza) odbędzie się odprawa techniczna trasy TP 50. Następnie o godz. 7:20 uczestnicy biegu zostaną z bazy autokarem przewiezieni na miejsce startu, skąd wyruszą na trasę. Meta biegu jest zlokalizowana w Szkole Podstawowej w Lipinkach. UWAGA – MIEJSCE STARTU I METY SĄ RÓŻNE, DZIELI JE OKOŁO 25 KM W LINII PROSTEJ!!! Prosimy punktualne przybycie do bazy na godz. 7:00 – spóźnienie na autokar powoduje, że nie będziemy mogli Was dostarczyć na start i będziecie musieli się tam dostać we własnym zakresie.
Start trasy pieszej TP 50 o godz. 8:00.
Trasa w większości biegowa, dominują otwarte przestrzenie, po drodze będzie kilka kompleksów leśnych. Teren urozmaicony, po trasie wzgórza nie przekraczające 600 m npm, sporo miejsc widokowych. Trasa w większości przebiegać będzie przez tereny Pogórza Karpackiego, ale zahaczymy również o Beskid Niski. Trasa TP 50 będzie przebiegała częściowo po nieznanych wam do tej pory z poprzednich edycji terenach.
W okolicy znajduje się kilka sklepów w miejscowościach – niektóre nawet przy optymalnym wariancie biegowym. Jak co roku polecam nieść zaopatrzenie na własnych plecach.
Trasa TP 25 w formule bez zmian – scorelauf, start i meta w Szkole Podstawowej w Lipinkach. 09:00 odprawa techniczna trasy TP25, wydawanie map. 09:30 start trasy TP25. Trasa będzie zlokalizowana na terenie Pogórza Karpackiego.
Nowa trasa TP 10 w formule odpowiadającej TP 25, tyle, że krótsza, start i meta w Szkole Podstawowej w Lipinkach. 09:45 odprawa techniczna trasy TP10, wydawanie map. 10:00 start trasy TP 10. Otwarte przestrzenie i jeden kompleks leśny.
Dojazd.
Baza biegu zlokalizowana będzie w Szkole Podstawowej w Lipinkach. Lipinki 48. 38-305 Lipinki(gmina Lipinki, województwo małopolskie) – to samo miejsce co w 2021 i 2022 roku.
Szkoła, nocleg
Szkoła jest na bieżąco użytkowana.
Prysznice są, analogicznie ciepła woda. Tak jak w latach poprzednich – miejsce jest Wam dobrze znane i mam nadzieję – lubiane J
Przed szkołą jest parking. Parkingi są również w okolicy do 100 m od szkoły – pod kościołem oraz Urzędem Gminy w Lipinkach. Prosimy o parkowanie w miejscach do tego wyznaczonych.
Zapisy rozpoczynamy od 5:00 rano w sobotę, kończymy o godz. 7:00, ale gdyby ktoś z dalszych części naszego kraju miał dojechać wcześniej, to również mu otworzymy J.W razie problemów z wejściem na teren szkoły, prosimy o kontakt z sędzią głównym – 792001291. Z racji, iż obsługa rajdu/bazy w weekend rajdu przeważnie długo nie sypia, prosimy o wyrozumiałość i nienadużywanie pory nocnej. Jeżeli macie nieopłacone wpisowe, prosimy o płatność w bazie rajdu gotówką. Zachęcamy osoby, które mają możliwość odebrać pakiet wcześniej, w piątek w godzinach 19-22.00. Unikniemy przed startowego chaosu 😉
W tym roku mamy możliwość zaoferowania noclegu w warunkach turystycznych. Chętnych wraz ze swoim akcesoriami do spania (karimata, śpiwór) zapraszamy do bazy w piątek od godz. 19:00.
Posiłek
Na terenie bazy Maratonu dostępna będzie kawa i herbata. Po biegu zapewniamy ciepły posiłek. W sobotę rano planujemy słodki poczęstunek dla Uczestników Maratonu. Zachęcamy do zabrania własnych kubków, sztućców etc. w celu zminimalizowania jednorazowych odpadów.
Woda, punkt odżywczy
Na trasie TP50 i TP 25 będzie zlokalizowany jeden punkt odżywczy z wodą pitną i przekąskami. Jego lokalizację wskażemy przy odprawie technicznej, w dniu startu. Jest on również oznaczony na mapie. Woda będzie dostępna w butelkach 5 l, więc prosimy, aby każdy zaopatrzył się w kubek, do którego będzie mógł przelać wodę. Na punkt odżywczy dostarczymy również słodkie przekąski, którymi doładujecie brakujące węglowodany. Punkt będzie działał w godzinach 10:00 -18:00.
Mapa
W tym roku mapa będzie pochodziła z serwisu Geoportal. Będą dwie mapy – jedna w skali 1:10000, aktualnośc na rok 1962 oraz druga w skali 1:50000, aktualmność na rok 1992 w formacie A3. Baza biegu oznaczona jest trójkątem, punkty numerowane i zakreślone okręgami, w trzech kolorach. Kolor czerwony, zielony i niebieski.
Uczestnicy tras TP50 i TP25 dostaną dwie mapy, uczestnyc trasy TP 10 – jedną.
Uczestnicy poszczególnych tras zbierają punkty kontrolne oznaczone okręgami w następujących kolorach:
TP50 – kolor czerwony (jak co roku)
TP25 – kolor niebieski
TP10 – kolor zielony
Miejsce startu trasy TP oznaczone czerwonym kwadratem.
NAJWAŻANIEJSZE DLA TRASY TP 50! – WARUNKIEM UKOŃCZENIA TRASY TP 50 Z KOMPLETEM PUNKTÓW JEST:
– ZEBRANIE 4 KONKRETNYCH PUNKTÓW KONTROLNYCH Z MAPY 1:10000, OZNCZONYCH CZERWONYMI OKRĘGAMI ORAZ 15 PUNKTÓW KONTROLNYCH Z MAPY 1:50000 SPOŚRÓD WSZYSTKICH PUNKTÓW, KTÓRYCH NA TEJ MAPIE JEST ŁĄCZNIE 19. TJ. DOPUSZCZALNE JEST POMINIĘCIE 4 PUNKTÓW KONTROLNYCH SPOŚRÓD WSZYSTKICH DOSTĘPNYCH NA MAPIE 1:50000. WYBÓR PUNKTÓW DO POMINIĘCIA ZALEŻY OD UZNANIA UCZESTNIKA.
NAJWAŻANIEJSZE DLA TRASY TP 25! – WARUNKIEM UKOŃCZENIA TRASY TP 25 Z KOMPLETEM PUNKTÓW JEST:
– ZEBRANIE 7 KONKRETNYCH PUNKTÓW KONTROLNYCH Z MAPY 1:10000, OZNCZONYCH NIEBIESKIMI OKRĘGAMI ORAZ 5 KONKRETNYCH PUNKTÓW KONTROLNYCH Z MAPY 1:50000 OZNCZONYCH NIEBIESKIMI OKRĘGAMI.
NAJWAŻANIEJSZE DLA TRASY TP 10! – WARUNKIEM UKOŃCZENIA TRASY TP10 Z KOMPLETEM PUNKTÓW JEST:
– ZEBRANIE WSZYSTKICH 10 PUNKTÓW KONTROLNYCH Z MAPY 1:10000, OZNCZONYCH ZIELONYMI OKRĘGAMI
Impreza ma charakter scorelauf. Uczestnicy wybierają samodzielnie przebieg trasy. Koniecznym jest zebranie łącznie:
– 19 PK przy trasie TP50 (4 + 15)
– 12 PK przy trasie TP25 (7 + 5)
– 10 PK przy trasie TP 10
Punkty kontrolne
Każdy z punktów kontrolnych oznaczony jest charakterystycznym trójwymiarowym lampionem w kolorze czerwono – białym z elementem odblaskowym. Przy każdym lampionie będzie zamieszczony perforator, którym przebijamy odpowiednie pola oznaczone numerami, na karcie startowej. W wypadku gdyby lampion skradziono, obowiązuje system fotograficznej dokumentacji obecności na punkcie. W takim przypadku, w celu „zaliczenia” punktu koniecznym jest zaprezentowanie fotografii przedstawiającej miejsce charakterystyczne, gdzie punkt kontrolny winien się znajdować oraz zawierać informację, że zdjęcie zrobiono w dniu biegu. Dokumentacja fotograficzna w takim przypadku jest indywidualnie weryfikowana przez Sędziego Głównego.
W przypadku powyższym, tj. braku lampionu lub perforatora, każdy z uczestników, który stwierdzi ten fakt jest zobowiązany powiadomić o nim sędziego głównego – nr. Tel 792001291
Lampiony rozmieszczone będą w miejscach charakterystycznych, chociaż poszukiwanie niektórych może zająć trochę czasu. Lampionów nie ukrywamy, ale staramy się żeby choć część z nich nie była zlokalizowana w miejscach oczywistych. Poszczególne punkty zostaną omówione na odprawie technicznej.
Apelujemy do uczestników o poszanowanie własności prywatnej i nieporuszanie się po terenie, który może zostać przez biegaczy zniszczony – pola rolne. Zakazane jest przechodzenie przez ogrodzenia, a tym bardziej niszczenie ich.
Uczestnicy obowiązani są do respektowania zakazu wchodzenia na teren oznaczony „zakaz wstępu” zarówno w przypadku obiektów publicznych jak i prywatnych.
Punkty oznaczone, jako „KIWON” nie są umieszczone bezpośrednio na Kiwonach, ale w odległości do 10 m od nich. Wskazane KIWONY są własnością prywatną, a zbliżanie się do nich bezpośrednio na odległość mniejszą niż kilka metrów jest zabronione i niebezpieczne. Organizator nie przewiduje punktów stowarzyszonych.
Rezygnacja w czasie biegu
Zawodnicy, którzy zrezygnują z uczestnictwa w biegu w pierwszej kolejności są ZOBOWIĄZANI powiadomić o tym organizatora telefonicznie. Przewidujemy możliwość zwiezienia Uczestników z trasy tylko w wyjątkowych wypadkach i w zależności od posiadanych pojazdów. Koszt to 30 zł od osoby. Wszyscy Uczestnicy, nawet rezygnujący w trakcie biegu i bez pełnej liczby punktów otrzymają medal za udział w biegu.
Droga wojewódzka nr 993 (Gorlice – Nowy Żmigród – Dukla), jest wykluczona z ruchu, tj. poruszanie się wzdłuż tej drogi jest zakazane dla uczestników biegu, pod rygorem natychmiastowej dyskwalifikacji. Drogę tą można jedynie przekraczać oraz poruszać się wzdłuż nich po chodnikach, tj. w miejscach gdzie chodnik występuje. Z racji, że w większości przypadków chodniki są jedynie w miejscowościach, zakaz dotyczy większości tej drogi. W ternie zurbanizowanym organizator bezwzględnie zobowiązuje do korzystania z chodników, przejść dla pieszych oraz bezwzględnego przestrzegania zasad ruchu drogowego. Przypominamy o wyposażeniu obowiązkowym, w tym o konieczności posiadania przez uczestników biegu elementów odblaskowych. Złamanie powyższych zakazów przez Uczestnika biegu skutkuje natychmiastową dyskwalifikacją.
Klasyfikacja
O zajętym przez uczestnika miejscu decydować będzie:
- liczba przypisanych do danej trasy potwierdzonych punktów kontrolnych (PK) (dla trasy TP 50 od 0 do 19 PK – w zaliczenie więcej niż wymagane 19 PK nie przynosi dodatkowych korzyści w kwalifikacji, w takim przypadku uczestnik który zaliczy więcej niż 19 PK traktowany jest jakby zaliczył 19 PK).
- w przypadku potwierdzenia takiej samej ich liczby czas pokonania trasy
Przybycie na metę po godzinie jej zamknięcia (upływie limitu czasu) oznacza doliczanie punktów karnych w wymiarze 1 PK za każde rozpoczęte 10 min spóźnienia. W przypadku przybycia na metę później niż 30 minut od upływu limitu obowiązującego na danej trasie zawodnik będzie nieklasyfikowany.
Parametry tras:
Tp50
19 PK
Odległość azymutalna 38 km
Przewyższenia wg wariantu azymutalnego 1000 m
Odległość wg wariantu optymalnego po mapie – 49,5 km .
Przewyższenia – ok. 1100 m
Tp 25
12pk
Odległość azymutalna – 17,9 km
Przewyższenia wg wariantu azymutalnego 480 m
Odległość wg wariantu optymalnego po mapie – 23,5 km
Przewyższenia wg wariantu optymalnego po mapie 570 m
Tp 10
9pk
Odległość azymutalna – 7,56 km
Przewyższenia wg wariantu azymutalnego 210 m
Odległość wg wariantu optymalnego po mapie – 10 km
Przewyższenia wg wariantu optymalnego po mapie 250 m
Przedmioty komunikat techniczny stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu i jest jego integralną częścią.
Tomasz Duda
Sędzia główny/ Koordynator
Najnowsze komentarze